Marketingtrends in 2021
Onze jaarwisseling is dé periode om lijstjes op te maken. Goede voornemens, nieuwe gewoontes en trends voor het komende jaar.
Ik heb geen glazen bol om de toekomst te voorspellen. En wat 2020 ons zeker geleerd heeft is dat de natuur er altijd anders kan over beslissen.
Een trend is ook nooit een feit dat zich enkel in 1 jaar voordoet maar is een ontwikkeling op langere termijn. Een evolutie die groeit en waarbij de interesse steeds groter en de toepassing interessanter wordt.
Hierbij mijn kijk op de marketingtrends voor 2021.
Trend 1: nog meer video.
Niemand ontkent nog de populariteit van online video maar Covid-19 heeft ieder van ons aan het scherm gekluisterd. Zoom bijvoorbeeld heeft een groei gekend van 485 procent.
De kracht van video in je online marketing is essentieel. We kijken met z’n allen liever naar een filmpje van 1 minuut dan een A4 pagina te lezen.
Video hoeft niet perfect te zijn.
Al die online meetings hebben er ook voor gezorgd dat de video’s die we maken niet meer 100% perfect moeten zijn. Een broek aan hebben is wel essentieel, wat Bart De Wever onlangs nog ervaren heeft.